.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستگيري كلاهبردار ميليونى از مراكز دولتى در گيلان

مجرم سابقه دار كه پس از جعل چك ميليون ها تومان از حساب مراكز دولتى گيلان برداشت كرده بود، به دام افتاد.
متهم پس از دريافت چك از اداره ها و مراكز دولتى و اشخاص ثروتمند با تغيير رقم چك و جعل حرفه اى كلاهبردارى مى كرد.
* نخستين شكايت
تلاش براى دستگيرى مرد كلاهبردار همزمان با شكايت نماينده حقوقى شهردارى رشت در دستور كار پليس آگاهى اين شهر قرار گرفت.به گزارش خبرنگار ما آخرين روزهاى سال ،۸۶ نماينده حقوقى شهردارى رشت پس از مراجعه به اداره آگاهى با طرح شكايتى گفت: چندى قبل مردى به نام «بهروز» با مراجعه به واحد امور مالى شهردارى ادعا كرد به اشتباه ۲ ميليون ريال به حساب شهردارى واريز كرده است. پس از بررسى ادعاهاى اين مرد و تأييد آن از سوى بانك، يك فقره چك به همين مبلغ به نام وى صادر شد. اما پس از بررسى هاى دقيق دريافتيم مرد شياد پس از تغيير رقم چك، ۵۶ ميليون و ۷۳۰ هزار ريال از حساب شهردارى برداشت كرده است.با طرح اين شكايت كارآگاهان تحقيقات گسترده اى براى دستگيرى كلاهبردار فرارى آغاز كردند. آنها در نخستين گام به چهره نگارى از متهم پرداختند. كارمندان شهردارى نيز پس از مشاهده آلبوم مجرمان حرفه اى، هويت واقعى مجرم سابقه دار را به دست آوردند. سوابق «امير» نشان مى داد او داراى چندين فقره سابقه كلاهبردارى و جعل است كه هر بار پس از آزادى از زندان فعاليت مجرمانه اش را از سر گرفته بود.
* دستگيرى متهم
كارآگاهان پس از شناسايى هويت متهم با سرنخ هاى كشف شده و كمك مخبرين امير را در خانه پدرزنش به دام انداختند.
* شگرد كلاهبردار حرفه اى
امير در بازجويى ها درباره شيوه كلاهبردارى هايش گفت: پس از شناسايى حساب هاى دولتى و شخصى كه گردش مالى بالايى داشتند دست به كار مى شدم. ابتدا مبلغ ناچيزى به حساب هاى مورد نظر اغلب مراكز دولتى واريز مى كردم. سپس با مراجعه به مسئولان مربوطه اعلام مى كردم پول را اشتباهى به حساب آنها واريز كرده ام. پس از دريافت چك مبالغ واريزى، مبلغ چك را جعل كرده و از اين طريق ميليون ها تومان پول برداشت مى كردم.
* كلاهبردارى ۱۲۰ ميليون تومانى
سرهنگ عبادالله كريمى، رئيس پليس آگاهى گيلان درباره جرايم اين كلاهبردار به خبرنگار ما گفت: متهم تاكنون به بيش از ۱۰ فقره كلاهبردارى به همين شيوه اعتراف كرده است كه ارزش ريالى آنها بيش از يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون ريال است.وى با اشاره به برخى كلاهبردارى هاى متهم خاطرنشان كرد: امير در شيوه اى مشابه از بنياد شهيد، شهردارى و بهزيستى رشت، آموزش و پرورش فومن، بهزيستى رودبار و شركت نفت نيز كلاهبردارى كرده است كه تحقيقات در اين باره همچنان ادامه دارد. همچنين دو جاعل به نام هاى صمد و سعيد نيز به اتهام همكارى با وى شناسايى و دستگير شده اند./حوادث ايران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.